Alla inlägg den 13 november 2008

Av Åse - 13 november 2008 09:08

Upptäckte idag att det redan är torsdag och jag har inte varit här och skrivit på några dagar. Trist tycker jag själv. Jag tycker det är stiltje på stickfronten just nu. Jag harvar på med bröllopssjalen, men tycker inte att det händer något. Måste nog skaffa mig en Varvpeppare. Har sett några som använder sig av det och på en sjal som ska bli ca 170 cm lång och ingen större variation i mönstret skulle det behövas. Candle Flame Stockings går också sakta framåt och då menar jag sakta eftersom jag prioriterar bröllopssjalen. Men tillåter mig göra några varv per dag även på sockorna som en belöning när jag gjort x antal varv på sjalen. Pendeltågsstickning går däremot framåt med stormsteg och nu är Annas muddar riktigt roliga att sticka. Snart klar med första mudden. Annars går min tid nu till planering av kalas. Ska ha försenad 40-årskalas för mina kompisar på lördag. Ca 20 gäster så resten av veckan blir det förmodligen ännu mindre stickat men desto mer av matlagning.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards