Alla inlägg den 9 november 2008

Av Åse - 9 november 2008 21:53

Igår var jag som sagt på Syfestivalen. Massor av folk och för få fikaställen, men så roligt. Mycket att titta och klämma på. Jag var där med min mamma och i sista stund fick även äldsta dottern för sig att följa med, så vi fick springa till pendeltåget. Jag hade nog kunnat köpa hur mycket som helst. Det fanns så mycket som man skulle vilja göra, men så inser man att dygnet består tyvärr inte av 24 timmars stickning, utan kanske 1-2 timmar och då måste man minska antalet idéer av vad man vill göra.

Här är det jag köpte:

Två Opalgarn på REA, liten påse med svarta pärlor till Mrs Beeton, ett startpaket för att färga garn med Kool-Aid och vaxad bomullstråd. Bomullstråden ska bli armband av ormknutar. Tittade på en workshop och dottern blev sugen att prova. Eftersom hon är lite opysslig av sig är jag gärna på när hon vill göra något. Köpte även ett nystan Eskimo, men det är redan uppvirkat och skulle köpt ett nystan Garnstudios Alpacka, men den färgen jag ville ha fanns inte på mässan, utan jag får handla i butiken. Färga garn ska bli kul, tittade på hur det gick till och även det tyckte dottern var kul, så hon fick välja färger och ska sen färga sitt garn, får se om det blir sockor eller benvärmare av det. Färgerna hon valde var limegrön, orange och turkos. Blir nog läckert att blanda.

Idag har vi städat barnens rum från golv till tak, dammat, sorterat bort leksaker och ställt tillbaka allt på "nya" platser i bokhyllan. Sen har båda tjejerna suttit vid sina rena skrivbord och läst och ritat. Något dom aldrig göra annars eftersom det är fullbelamrat av tidigare pyssel och saker som inte plockas bort när man är klar. Nu har jag bett dom hålla efter sina skrivbord, får se hur det går det är inte första gången jag ber om det. Eftersom det ekat tomt i kylskåp och brödlådor sen vi kom hem bakade jag två olika sorters bröd idag också. Dels en kavring som låter god och ett rågbröd. Den här bloggen kan få vem som helst att bli sugen på att baka. Efter att börja läsa den har jag bakat minst en gång i veckan och recepten är riktigt bra. Nu sitter jag äntligen ner med en kopp thé, nybakat bröd och läser lite olika bloggar. Har stickat lite på novembersockorna och vet att jag borde sticka på bröllopssjalen, men den har tyvärr blivit lite tråkig att sticka, det blir väl så när det finns ett måste på när den ska vara klar och för att inte tala om alla nya garner som skriker i garnkorgen. -Jag vill bli stickad!!!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards