Alla inlägg under april 2008

Av Åse - 29 april 2008 07:10

Köpte mönstret till Spider-Web Sockies för ett tag sen. Jag tänkte använda mönstret till muddar. Och nu i helgen tog jag tag i det. Jag har gjort ett muddpar. Spindel på den ena och nät på den andra. Tyvärr blev dom inte så bra som jag tänkt mig. Vet inte om det beror på att jag valde att göra i alpackagarn och att det var lite för tunt. Men här är iallafall en bild på dom.

Igår var jag till Nysta och köpte ett nystan till Pulsklubbens majmönster. Sen kunde jag inte låta bli två nystan i Fabel. Jag är lite småförälskad i deras härliga färgkombinationer. Jag tror att jag ska sticka ett par halvvantar till döttrarna i det. Hoppas dom också gillar färgerna.

Av Åse - 27 april 2008 19:49

En lugn helg har passerat snabbt förbi. Varmt men inte så mycket sol. Ingen motorcykelåkning, nästan ingen stickning men flera promenader och ett träningspass. Insåg i onsdags efter 3 timmars krypkörning på körskola att här behövs det kondition för att orka. Jag var trött i både kropp och knopp efter det. Men kul var det.

Här kan ni se hur lång jag kommit med min Juno Regina. Det är alltid skönt att ha en bra pendeltågsstickning. Jag sitter i min egen värld till och från jobbet. Har alltid en bra ljudbok i öronen och en stickning.

Av Åse - 23 april 2008 22:01

 

 Äntligen är mina aprilsockor i sockklubben klara. Slippery Socks från Knitty.

Sockorna är stickade i ett Opalgarn jag hade hemma.

Och idag kom majmönstret i både sockklubben och pulsklubben. Det kallas tajming. Så nu ska jag börja titta på dom mönstren och se vilka garner jag ska välja. Båda mönstren är väldigt söta.


Av Åse - 22 april 2008 18:19

Vill bara visa hur härligt det är i Kungsträdgården just nu. Dom här bilderna tog jag på lunchen idag när jag gick genom Kungsan. Massor av folk och alla njuter av värmen som har kommit i dagarna. Jag passade på att ta en promenad på lunchen idag. Var på Söder på förmiddagen och hade möte vid Sergels Torg på eftermiddagen, så det blev en härlig promenad.

Av Åse - 21 april 2008 07:01

Måndag igen och dags att gå till jobbet. Helgen har varit HÄRLIG. I lördags blev det en motorcykeltur igen. Den här gången ut mot Tyresö. Det går över förväntan och är bara SÅ ROLIGT!

Sen åkte vi till landet och var kvar till söndagen. Vi har krattat löv, sjösatt båten och lapat sol. Vilket underbart väder det var igår. Jag har även hunnit jagat steg i vår stegtävling. Nu när våren har kommit är det riktigt härligt att gå långa promenader.

Jag har också fått klart en muddbeställning. Det har varit min pendeltågsstickning. Och som tur är har jag kommit till den lätta biten i min Juno Regina, så den får ta över som pendeltågsstickning ett tag.

Av Åse - 17 april 2008 21:48

Nu har jag för första gången åkt motorcykel på riktig väg och i högre hastighet än 30 km/h. Eftersom eftermiddagen idag var så fin bestämde jag mig för att det var dags för min första "riktiga" tur med FEO. Så det blev en tur ut mot Dalarö och hem igen. Ungefär 5 mil. På hemväg åkte vi på till och med på 90-väg. Det var jättekul. Men vad kallt det hade blivit. Vi var 3 frusna själar som kom hem från turen. Det hade blivit bara 5 grader ute. Lite för kallt för att det skulle vara skönt. Så nu sitter jag med en filt runt axlarna, värmekudde i knät och en stor kopp te. HÄRLIGT.

Jag hann till och med vara med 1 timme på stickcaféet som jag har startat i vår bostadsrättsförening. Tyvärr lite kall om fingrarna så det blev inte så många varv som jag tänkt mig. Men vad gör det när jag fått åka motorcykel.

Feo
Av Åse - 14 april 2008 15:13

Helgen har varit bra. Härliga promenader, lite träning och lite shopping. Några stunder i soffan med stickning. Så nu är första aprilsockan klar. Inser att jag måste börja på socka nummer två direkt om jag ska få den färdig. Som jag skrivit tidigare tycker jag inte att det här mönstret är superkul, men sockorna blir fina när dom är klara. Desto roligare är det att sticka Juno Regina, även om jag svär en del även över det mönstret. Är inte så van att sticka i sådant tunt garn och missar omtagen ibland. Då blir det lite stökigt innan man hittar rätt igen. Har kommit till diagram 4, så snart ska jag slippa läsa mönster och bara kunna sticka på.

I torsdags fick jag pappren från Länstyrelsen att min handledare för motorcykel är godkänd. Så nu väntar jag bara på lite varmare vindar så ska "FEO" få komma ut på vägarna. Just nu är det typiskt aprilväder, lite sol, lite moln och lite regnstänk. I lördags tog jag en promenad och blev hämtad av maken på hans motorcykel. Härligt även om turen hem blev kort.

Av Åse - 11 april 2008 15:37

Tänder här ett ljus för Engla och hennes familj.


Gör det du också!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards