Alla inlägg under december 2009

Av Åse - 31 december 2009 12:16

Jag virkar vidare på min kofta. Idag kommer det inte bli så många varv då vi ska ha trevliga grannar på nyårsmiddag ikväll, så snart börjar förberedelserna. Men jag vill passa på att önska alla:

  

Av Åse - 29 december 2009 14:44

Koftan går framåt med stormsteg. Dels för att den är snabbvirkad och dels för att den är rolig att virka. Eller så är det omväxlingen från stickning som gör det så kul. Idag var jag och kompletterade med 3 nystan till i mörkgrått. Är rädd att det ska vara för lite. Hellre för många nystan som jag får lämna tillbaka istället för att dom tar slut. Här kan man se att den börjar få formen av en kofta.

  

Igår kom det garn till nästa lite större projekt jag ska göra. Det ska bli en herrtröja. I samma färgglada färger som min kofta. Det ska bli en pippitröja, men i grå/svart/vita nyanser. Jag får väl sticka några färgglada raggsockor som variation till allt det gråsvarta.


Av Åse - 28 december 2009 23:05

Det var härligt att få skriva. Idag har jag varit på jobbet, men nu är jag ledig igen och ska inte jobba förrän nästa år. Låter långt bort, men det är det ju inte. Virkar för fullt på min kofta. Det går fort att virka. Självklart har jag svårt att hålla mig helt till mönstret. Har ändrat på ärmarna vilket gör att jag får repa upp ibland, men har bestämt mig för att vara noggrann. Eftersom jag tror att att det kommer bli en favoritkofta vill jag verkligen att den ska bli som jag tänker i huvudet. Imorgon försöker jag uppdatera med lite bilder.

Av Åse - 26 december 2009 13:08

Idag kommer det mera snö igen. Har varit ute och tagit en promenad. Inte så mysigt, men välbehövligt. Igår var vi och såg Göta Kanal 3. Rolig för stunden, men historien är ganska tunn. Men har nog aldrig sett så många människor vid Heron City som skulle kolla på film. Dom här dagarna har jag ägnat mig åt virkning. Det ska bli en kofta från Garnstudio. Nu är alla rutorna färdiga, dags att börja sy ihop och virka bakstycket.

  

Av Åse - 24 december 2009 10:26

Jag vill önska alla en riktigt

 

GOD JUL!

      

Av Åse - 23 december 2009 19:05

Nu har julkänslan kommit till oss. Har varit ledig idag. Städat och föreberett inför morgondagen då svärföräldrarna kommer på julmiddag. Jag hann med ett spinningpass på dagen också. Nu kan jag äta godis imorgon med hyfsat samvete. Julskinkan står nu i ugnen och griljeras. Utanför fönstret är det hur mycket snö som helst och det är så härligt! Snart är det middagsdags. Idag blir den Tacos med tillbehör. Alltför att inte tulla på julmaten i förväg.

  

Av Åse - 22 december 2009 21:34

Den här koftan har legat länge i korgen och väntat på knappar. Nu fick jag äntligen dit dom . Jag är supernöjd. Jag har använt flera olika mönster och ett annat garn och lagt till lite egna detaljer. Repat upp flera gånger men till slut blev den bra. Tanken är att jag ska ha den som varm tröja när jag åker motorcykel, därav den lite tajtare modellen så den får plats under skinnjackan.

  

  

På ärmen stickade jag in mina initialer.

Av Åse - 18 december 2009 22:17

Sista dagarna stickade jag många varv för att få sjalen klar i tid. En beställning som egentligen inte hade något klardatum, men när jag fick höra att J skulle komma till julavslutningen i klassen ville jag så gärna kunne ge henne den beställda sjalen. Jag är mycket nöjd med resultatet. Den blev lite bättre än min egen. Gjorde den två rapporter större vid mönstret Budding Lace Repeat. Vilket i sin tur gjorde att jag var osäker på om garnet skulle räcka, och det gjorde det. Kanske två meter kvar när jag maskat av.

  

Nu väntar jag på garn jag köpt på Garntjänst. Ska sticka en tröja till herren i huset. Tills det kommer stickar jag på min belöningsstickning. Det var länge sen sist och jag har 3 härliga nystan som ligger och väntar på sin plats i Curlicue. Tanken med den stickningen har varit att få sticka lite när jag gjort något bra. T ex var dessa 3 nystan till för att sticka när jag klarat Tjejklassikern, men jag har haft så många olika stickningar på gång att denna har fått vänta, men nu så!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards