Alla inlägg under september 2010

Av Åse - 29 september 2010 11:32

Eftersom jag nu stickat sockor ett tag och tycker det är så roligt kommer jag hänga på Socktoberfest (ravelrylänk). Det är inget jag varit med på förrut men fick syn på förra årets sockor. Tyckte dom var fina och tänkte att då hänger jag med iår. Så "tyvärr" måste jag åka till garnaffären och skaffa nytt sockgarn. Stackars mig. :)

Idag är det ledig onsdag och jag har avnjutit en härligt höstpromenad på 1,5 timme. Nu kan jag med gott samvete sätta mig i soffan och sticka sockor. Första mönstersockan är nu klar. Dags att få fart på nästa. Ser lite ojämn ut så jag får kanske blöta upp dom sen och fixa.

  


Av Åse - 27 september 2010 19:31

Snart är det oktober och dags för oss alla att tänka Rosa bandet. Och vad passar då bättre när man är handarbetstokig än att göra sitt eget Rosa band, självklart köper jag några också. Mönstret på de rosa banden har jag hittat hos Pysselkisse.

  

I lördags var det riktigt härligt väder och Smulan fick sig en liten åktur. Det känns som det kan vara en av de sista turerna för säsongen. Det har blivit alldeles för litet åkt iår, men det får man ta igen nästa år.

Av Åse - 22 september 2010 21:29

En riktigt härlig höstdag har det varit idag. Varför var det inte ledig onsdag idag?

När jag hade stickat alla härliga höstsockor till döttrarna blev maken lite avundsjuk på dom. Så det blev till att sticka ett par nya även till honom. Garnet är Fabel. En favorit hos mig, men det har ni redan läst hur många gånger som helst. Och nu har det kommit en massa nya härliga färger i Fabel.

  

Och eftersom resten av familjen nu har nya sockor har jag startat ett par till mig också, men som omväxling ska jag inte sticka i Fabel. Det blir Karisma och ett mönster från Garnstudio.

Av Åse - 15 september 2010 09:24

Dagar och veckor rullar på. De senaste veckorna har jag helt ägnat åt sockor. Barnen vill ha nya sockor då de gamla börjar bli lite små. Och jag tycker att det är så roligt att sticka sockor. Ett par är stickade i Fame som jag köpte på Garntjänst i somras, ett par i Fabel och ett par i Raggi, restgarn från en tröja. Måste säga att det är roligast att sticka sockor i det tunna Fabelgarnet framför Raggi, även om Raggisockorna går väldigt fort att sticka.

  



Av Åse - 3 september 2010 14:03

I väntan på att jag ska orka ta fram kameran och fota både min färdiga kofta och färdiga sjal så har jag virkat ett par fiskar. På jobbet har vi haft en skål med guldfiskar, men eftersom EU nu säger att man får inte ha guldfiskar i skål har vi tagit bort dom. Skålen kändes väldigt tom och jag hade sen tidigare virkat en lite guldfisk som bodde bredvid skålen. En kreativ kollega tog tag i saken och köpte en fin ljusslinga och fin duk och tyckte att den lilla guldfisken skulle få bo där. Den blev väldigt ensam så jag har utökat samligen. En liten val och en stor Nemo. Mönster hittade jag på Ravlery.

  

Och här ett försök att fota hur skålen ser ut med fiskarna i.

  

Får se om jag hittar på något mer att fylla skålen med.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards