Alla inlägg under maj 2012

Av Åse - 31 maj 2012 15:31

Så har det gått en månad och ett nytt spännande paket att öppna.

 

Den här gången såg lådan lite tom ut när jag öppnade för sakerna hade skakats runt lite, men så mycket bättre tyckte jag nog inte att det var sen heller. Känner mig än så länge lite besviken på innehållet, men det kan defenitivt ändras när jag börjar använda produkterna.

Den här gången fick vi:

Fin rougeborste av gethår. Väldigt mjuk och skön.

BM Beauty Blusher prov på 1 g, provade imorse, det blev bara lite mer glittrigt på kinderna och inte så mycket färg.

MSCHIC pure lip liner, fullstorlek, fin färg, brukar inte använda läppenna så det blir spännande

L'occitane Rose Velvet Hand Cream, prov, härlig känsla underbar doft + rabatt check på L'oocitane, kan handla en fullsize mmmm

Viktor & Rolf Flowerbomb Lait Corps, lotionprov +doftprov, lite för tung doft och ovanlig för mig men kan kanske vänjer sig.

 

Ja, så tokigt kanske det inte var ändå. För det är alltid spännande att få öppna och se vad det är och för mig som egentligen inte är så intresserad så öppnas en del nya dörrar. Och måste skriva att den återfuktare från Lumene som jag fick förra månaden är bara så bra. Använder varje dag och den känns väldigt dryg.

Av Åse - 30 maj 2012 18:31

Igårkväll tog jag faktiskt ledigt från träningen. Det blev bara en promenad på morgonen från Södra Station till Sergels Torg. 3 km skön men blåsig promenad, den här gången genom Gamla Stan. Middagen blev Ugnsstekt lax under kesotäcke & pressad potatis, mums. Sen bakade jag mina favoritbröd. Grovt filmjölksbröd som älskas av alla i hela familjen. Ett halvt bröd går alltid åt samma kväll det är bakat till kvällstéet. Men det är så det ska vara tycker jag när man bakar. Det ska ätas när det är som godast.

   

När det var klart passade jag på att göra hemgjord müsli som höll på att ta slut. Visst finns det müsli som är nästan lika god som min egen, men då blir lyxmüsli som t ex Risenta müslimix, den äter jag ibland på helgerna. Annars gillar jag som sagt min egen och den blir lite olika varje gång jag gör den. Oftast blandar jag olika gryner som jag rostar i ugnen och sen i med t ex linfrön, vetegroddar, pumpakärnor och solroskärnor. Beror lite på vad jag har hemma när jag håller på.

 

När matpysslet var klart satte jag mig i soffan och virkade lite på en avslutningspresent som lillasyster E ska ge fröken på avslutningen. En riktigt härlig kväll med andra ord. 

Av Åse - 28 maj 2012 21:43

Tanken var att jag förra veckan skulle skriva lite om den härliga långhelg som vi hade då. Vi tillbringade alla dagarna ute på landet och fixade lite, pulade i trädgården, tränade lite och tog det även lugnt. Min äldsta dotter S for runt på tomten och tog en massa underbara kort på alla härligheter som finns nu. Våren är fantastisk.

Gullvivor är väl bara så fina, ju fler desto bättre.

Mellan våra hus har vi en liten plätt som så här års blir full av Adam & Eva.

   

Här sitter vårens bästa musik, Koltrasten. Så högt upp man bara kan komma i en av våra stora ekar. Det är så vackert och man kan sitta och lyssna hur länge som helst.

 

På ett berg vid huset har en Gräsand sitt bo, döttrarna höll nästan på att trampa i det när dom gick upp dit. Det är ganska många ägg, hoppas alla blir små fina bebisar.

En av dagarna tog vi båten som vi också sjösatte i helgen i till en fantastisk ö, Järflotta. Dit åker vi alla årstider vi kan. På våren och bara promenerar, eller som nu tar vår joggingrunda där, på sommaren och badar vid de långgrunda sandstränderna och på hösten och plockar höstkantareller.

Men som sagt, förra helgen åkte vi dit och sprang. Det är så fantastisk, och när jag sprungit klart tog jag mig ut på en av stränderna och då har man Landsort i fjärran. Bättre målgång finns inte.

När vi kom ut här promenerade vi stranden bort och sen körde vi lite pulshöjande övningar i 3 varv. Allt enligt Leila Södeholms, Max förbränning. Det blir både burpees, utfall, dips mm. Alla övningar i 30 sek, med 15 sek vila emellan. Perfekt avslutning på ett lugnare löppass.  




Av Åse - 24 maj 2012 21:58

Har så goda förutsatser att blogga på kvällarna. Tar fina kort mm, men just nu händer det så mycket på kvällarna att jag inte hinner med.

Ikväll har jag och äldsta dottern deltagit i en MC-kortege. Handelsboden ordnar detta och iår skulle insamlingen gå till Barncancerfonden. Det är andra gången vi är med och det är så roligt. Iår var det rekord  i Stockholm och nästan 250 st motorcyklar ställde upp i årets kortege. Det är mäktigt när alla rullar iväg. Sporthojar, Cruisers, Goldwings mm i en salig blandning. Härligt när vi alla kör för samma goda sak. Kortegen gick från Västberga genom Södra länken, Sickla, Älta och sen till Gubbängsfältet. När vi kom fram kom även maken och lillasyster E upp efter deras handbollsträning. Lite fika och snack och sen åkte vi hem.

Tyvärr var det svårt att få till en bild som gör kvällen rättvisa. Så jag lånar en bild från Handelsboden. Där datumet dessutom är fel  

 

Av Åse - 20 maj 2012 22:44

Precis hemkommen från en riktigt härlig helg på landet. Tog med datorn, men den har fått stå kvar i väskan hela helgen och det har varit så skönt. Det som från början såg ut som en helg med ganska dåligt väder har varit en kanonhelg. Blandat väder, men regnade gjorde det bara på natten. Annars mest sol, lite moln, blåst men även vindstilla. Har tränat en del, men skriver om det senare. Nu tänkte jag mest skriva om mitt nästa projekt. Förra veckan var jag och köpte garn till min nästa kofta. Ännu en kofta i det härliga garnet Fabel och mönster från Drops. Följer mönstrets färgval, tänker att det blir fint till antingen vita eller ljusblå jeans.

Garnet köpte jag den 14:e och såg att garn till min första Fabel-kofta köpte jag för precis ett år sedan. Passar på när de har garnrea på just Fabel.  Även den här gången har jag passat på att köpa några extra nystan till sockor åt familjen.


Av Åse - 15 maj 2012 20:27

Helgen tillbringades på landet. Firade lillasyster E på lördagen med bullar, kakor och jordgubbstårta. Annars tog vi det ovanligt lugnt och jag hade tid att ta hand om alla delarna på min stickade kofta. Sydde ihop de sista delarna med varandra på lördagen och virkade klart kanten runt på lördagen. Jag är så nöjd. Idag har jag haft koftan på mig på jobbet och precis som min andra Fabel-kofta är den här lika skön och lagom tunn eller tjock. Beror på hur man vill se det. Ju mer jag stickar i Fabel ju mer tycker jag om det. Förmodligen är jag ganska tjatig när det gäller det garnet, men det bjuder jag på. Fler koftor kommer det att bli. Passar extra bra nu när det är REA på Fabel-garn.

 

Av Åse - 11 maj 2012 21:18

Ja då föddes min yngsta lilla flicka. Lillasyster E. Nu har det gått några år och hon blir 11 år idag och jag vill fortfarande att hon ska vara min lilla flicka. Men nu blir hon plötsligt min stora lilla flicka. Man vill både stanna tiden och att den ska fortsätta som vanligt, för man vill ju se hur dom blir när dom växer upp också.

Dagen började med sång, paket och frukost. Sen var det dags att vara vanlig fredag. Jag tog chansen att promenera från Södra station till Sergels Torg. Det är en perfekt promenad till jobbet och man har energi till en ny dag. Full fart var det hela dagen. Dottern hade önska Sushi till middag så när jag kom hem åkte jag iväg och köpte oss lite Sushi och Yakuniki. Extra gott för det var så länge sen vi åt det. Sen har vi förberett och packat för att åka till landet när maken kommer hem från ledarträff med efterföljande middag. Får hoppas det inte blir så sent. Bakat lite för att kunna fira Lillasyster E med släkten imorgon.

Hittade ingen bild i datorn när hon var bebis, utan en söt bild från när hon var 4 år.

 

Nu har hon blivit så här stor. Fast lite större eftersom det här är en bild från förra sommaren.

    

Av Åse - 9 maj 2012 17:27

Idag är första onsdagen på länge som jag missar mitt älskade Shape-pass på Sats. Men jag ska ha det väldigt trevligt iallafall. Det handlar inte om träning, det handlar inte om nyttig mat, det handlar inte om stickning, utan helt enkelt en trevlig kväll som gör att man får balans i livet.

Jag är med i jobbets vinklubb och ikväll ska vi ha en trevlig vinprovarkväll. Temat för kvällen är Vin - Internet,

Idag finns det en flora av vin leverantörer som säljer via Internet. Det finns många fällor och på samma gång möjlighet att göra fynd. Jag hoppas att ikväll få bra fyndtips. Inte för att jag är en stordrickare, men när jag väl tar ett glas vill jag att det ska vara väldigt gott.

 

Men bara för att kvällen går i syndens tecken valde jag en för mig ganska nyttig "snabbmiddag" och framförallt god. Jag var på Blueberry på NK. Valde ett wrap-kit som innehåller Val av wrap + dagens smoothie + dip + chokladbit. Wrapen blev en Chic Chicken /Ugnsgrillad svensk glad kycklingfile, citron, nakenhavresallad med kidneybönor, timjan och gula russin med citronyoughurt-dip och blåbärssmoothie. Mums! Så nu är iallafall magen laddad för att ta emot några droppar vin.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards