Alla inlägg under juni 2009

Av Åse - 29 juni 2009 21:03

Så har semestern börjat. Tänk att man kan pricka in med detta underbara väder. Det är varmt, nästan för varmt att sticka, men i skuggan går det bra.

Så här härligt var det när jag solade på bryggan idag.

Vi har ca 20 grader i vattnet. Perfekt att träna i inför Vansbrosimningen. Tyvärr vänjer man sig kanske med lite för varmt vatten. Håller på med julimönstret i pulsklubben, trots att jag inte är med där i år.

Många pärlor var det att trä upp, men dom blir så fina. Har stickat klart pendeltågsstickningen som var ett par sockor till maken. Nu behöver jag ingen pendeltågsstickning på ett par veckor. Garnet är ett garn som jag har haft liggande ett tag i garnkorgen och som bara väntat på att blir uppstickat. Passade perfekt till dom här.

Bilden tagen nu ikväll på bryggan innan solen försvann.

Idag kom det garnleverans med garn till sockklubbens julimönster och en beställning till Mia. Maken fick agera garnbud eftersom han fortfarande jobbar. Jag hade beställt garn i min lokala garnaffär och det kom idag.

Får se hur ofta det blir bloggat nu på semestern då jag för tillfället lånar internetanslutning.

Av Åse - 24 juni 2009 22:12

Ikväll var ännu en underbar kväll. Vi bestämde oss för att åka till landet och hälsa på våra tjejer, men vi tog faktiskt bilen. Det var lite grejer som behövde komma ut till landet och dom får inte plats på motorcykeln. På landet var det varmt och spegelblankt. Vi passade på att bada. Jag provade våtdräkten jag ska ha på Vansbrosimningen och jag simmade väl ca 700 meter. Det är svårt att mäta när man simmar i havet. Det gick bra, men det är lite varmare i vattnet vid vår brygga än i Västerdalsälven. Så vi får väl se hur det går.

Idag såg jag att mönstren kommit i Sockklubben och Pulsklubben. Två superfina mönster. Sockmönstret tilltalde mig mycket och det är bra  för jag måste sticka några sockor i sockklubben nu för att få vara kvar. Och pulsklubbens mönster kommer jag att göra även om jag inte är med där, men det är pärlstickade muddar och det är bland det roligaste jag vet att sticka. Det var så det hela började för att par år sen när jag tog upp stickningen igen efter flera års slumrande. Pärlstickade muddar, först till mig själv och sen en massa beställningar. Sen var jag fast i stickningen igen och vad kul det är och vad bra jag mår av det. Det är avkoppling för mig. Ljudbok i öronen och stickningen i händerna.

Av Åse - 22 juni 2009 21:57

Så var midsommarhelgen över. Vi firade den i Riala-trakten och vad jag hört av arbetskamrater hade vi riktigt tur med vädret där vi var. Det har tydligen varit gott om lokala både regn- och hagelskurar. Men vi klarade oss helt och fikade åtminstone utomhus.

Igår var vi till landet och lämnade barnen som ska vara med mormor en vecka innan det är dags för mig att ta semester. Så idag har vi passat på att ta en lång motorcykeltur efter jobbet. Vi åkte långt ut på Värmdö till Café Sjöstugan vid Lillsved. Där åt vi härliga rostbiffmackor innan vi åkte hem igen. Nu är vi tillbaka och ska strax lyssna på reprisen av dagens sommarpratare och dricka en varm kopp thé. Blev lite kall på hemvägen.

På stickfronten stickar jag vidare på sockor till maken som pendeltågsstickning och till mig själv knåpar jag på en kofta. Här kan ni se början på bakstycket.


Av Åse - 18 juni 2009 22:40

Vill bara önska alla en riktigt trevlig midsommar imorgon!

Av Åse - 17 juni 2009 13:48

Dagen till ära har jag nu virkat mig en tårta. Inte för att jag kommer att bjuda på prinsesstårta ikväll, men det var kul att göra sig en iallafall. Ledig idag och har ägnat dagen åt bakning & virkning.

Av Åse - 16 juni 2009 23:12

Så har jag lyckats gjort fler småfigurer ur Virka Amigurumi-boken. Det är verkligen beroendeframkallande. Dessa två figurer trodde jag dock inte att jag skulle göra. Men min mammas arbetskamrat tyckte dom var så söta, så nu har jag gjort ett par till henne. Hoppas hon vill ha dom.

Annars var jag och tränade idag. Det blev dubbelpass. Först BodyPump och sen 45 minuters spinning. Ganska trött i låren just nu. Medans jag tränade bakades det vaniljbullar hemma. Trevligt & gott. Men dom ska inte ätas förrän imorgon. Själv har jag ledig onsdag imorgon och ska passa på att baka lite mer eftersom vi får lite gäster imorgonkväll.

Av Åse - 15 juni 2009 21:02

Oj vad dagarna far förbi. Lusten att skriva här har varit lite dålig. Har inte några färdiga objekt att visa och jag tycker det blir lite tråkigt utan bilder. Men helgen har varit ganska lugn sånär som på yngsta dottern E som har spelat Eken Cup på Gubbängsfältet i helgen. Vi hade matcher på lördag förmiddag och då var det riktigt OK väder, men igår så var det matcher på eftermiddagen. När vi kom dit var det som att komma till Stockholms största tävling i gyttjebrottning. När man tyckte att det regnade massor så kunde det tydligen regna ännu mer och blåsa lite till. Men med hyfsat rätt kläder var det bara att skratta åt det och säga att lera kan man tvätta bort. Det var första året som vi var med på detta och vårat lag spelade i en serie med ett år äldre tjejer så i alla matcher blev tyvärr förlust.

Så här härliga såg tjejerna ut efter två spelade matcher.

I helgen har jag startat en kofta. Försöker få ihop två olika mönster till en kofta. Lite småjobbigt, men hoppas det ska gå bra. Ev funderar jag på att ta tiden att skriva ihop en egen beskrivning som jag tänkt mig, då går det kanske lite lättare än vad det är att sitta med två olika beskrivningar framför sig och komma ihåg var man är. Garnet är Drops Alaska som jag köpte när dom hade rea i maj.

Av Åse - 10 juni 2009 22:03

Idag hade vi examen i vår skola. Regn, rusk och 10 grader var inte så roligt. Så vi fick tyvärr vara inomhus. Efter examen har vi som tradition att åka in till stan. Först äter vi på TGI Friday i Kungsträdgården. Sen brukar vi promenera mot Söder och Medborgarplatsen, men idag blev det inte så mycket promenad. Vi gick sakta tillbaka mot pendeltåget och stannade vid fontänen vid Sergels Torg och tittade på alla studentflak som åkte runt.

Hemma igen var vi trötta, men vi orkade iallafall titta på fotbollen. Gick ju lite bättre än i lördags.

Just nu har jag svårt att låta blir virkningen. Idag blev det en liten Remy från Råttatouille. Ett mönster som jag hittat här.

Bilde är tyvärr lite suddig.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards