Alla inlägg under april 2012

Av Åse - 2 april 2012 20:29

I fredags hade vi gäster. Vi är 3 familjer som turas om att ha fredagsmiddag med oregelbunden regelbundenhet. Ibland ses vi varannan månad och ibland går det många månader emellan, men vi har alltid lika trevligt. Och de fredagar man får gå bort är det riktigt mysigt att gå hem från jobbet och veta att man slipper laga mat. Men i fredags var det vår tur att ha middagen. Lagade en lättlagad kycklingrätt som blev riktigt god och skötte sig själv i ugnen. Perfekt. Som vanligt blir vi sittande i många timmar med gott vin i glaset och massor av prat och skratt. Vi fick en jättefin blomstergrupp som passar perfekt nu till påsk. Hoppas blommorna står sig till helgen.

 

Av Åse - 1 april 2012 21:02

Så var den här söndagen snart till ända. En söndag som för mig har varit mycket träning. Det började med Spinning 11.30 och avslutades med Cross-training 16.00. Jag ville känna efter om kroppen är tillbaka efter förkylningen och det kan jag nog säga att den är. Hemma sen blev det en god middag med ugnsbakad lax och matvete. Så kroppen är trött och längtar till sängen. Men det är lite kvar att göra. Ta hand om tvättstugetvätten och sticka några varv till på framstycket till koftan, är snart uppe vid ärmhålan. Sen ska jag krypa ner i nybäddad säng. Det är bland det mysigaste jag vet, nytvättade lakan. Och påskvecka är det. Ska bli skönt med lite längre ledighet till helgen. När vi var ute på landet förra helgen förberedde jag fint till påskhelgen. Lila och rosa vippor blev det iår.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards