Alla inlägg den 29 april 2012

Av Åse - 29 april 2012 22:15

Hemma efter en helg på landet. Hade kunnat bli en långhelg, men jag jobbar imorgon och maken ska besiktiga sin motorcykel. Så det var bara att bege sig hem efter middagen ikväll. Trodde jag skulle börja virka på en ny kofta i helgen för i fredags köpte jag mig en trave vitt bomulssgarn till en kofta, men när jag kom hem började jag ångra mig. Hade tvekat mellan två olika mönster och när jag kom hem kändes det som jag hade valt fel mönster. Efter mer funderande i helgen har jag kommit på att det blir nog ingen alls. Ska lämna tillbaka alla nystan och fundera lite till. Trist om man sätter igång och sen blir det inte som man tänkt sig. Stickade vidare på ärmen till min kofta. Tänk att det är lika skönt att närma sig slutet på ett större stickprojekt som det är kul att starta det.

Äntligen kan man känna att våren har kommit ordentligt. På landet var det fullt med vackra vitsippor. När vi krattade fick man kratta runt. Men snart är hela tomten krattad.

Lördagen började med finväder, sen blev det grått på eftermiddagen men på kvällen blev det så här vackert när solen hade gått ner.

 

Idag började dagen med lite skyar men klarnade upp ordentligt på eftermiddagen, tog en kajak och paddlade runt våran ö. Fantastiskt skönt. Efter paddlingen satte jag mig i solen och stickade.

 


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards