Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Nu är den helt färdig

Av Åse - 8 november 2009 21:26

Så här blev min sjal. Blockad och de sista garnändarna har jag fäst.

  

Idag har jag varit på spinning. Superkul och skönt. Gör det varje söndagsförmiddag, sen kan man fira söndag med gott samvete. På eftermiddagen tog jag och storasyster S och åkte till mässan. Det var Allt för Hälsa, Scandinavian Boatshow och Det goda köket. Vi hade en väldigt trevlig eftermiddag. Provsmakade mycket och tittade på massa roliga saker om att leva & äta hälsosamt. Vi ställde oss frågan -Undra hur man skulle må om man verkligen åt alla olika tillskott som dom står där och säger att man inte kan leva utan? Men av någon anledning mår åtminstone vi ganska bra utan dom. Sen var det väl motsatsen i nästa hall med mycket vin, ost och korvar som man kunde prova. Vi hoppade över vinet men provade lite annat. Vi tog även en tur bland alla stora båtar, känns nästan som dom skulle vara större än vår lägenhet, 3 sovrum, 2 toaletter med dusch, kök och vardagsrum och sen en härlig uteplats.

 
 
garnlivet

garnlivet

10 november 2009 08:34

Åh, vad fräscht med en vit sjal... vilsamt och lugnt. Jag tycker om färg, (fast kanske inte just alla färgerna i sockorna jag stickar just nu då) men nu ser jag vad fräscht det kan vara med en vit sjal. Skriver upp på kommande projektlistan... :)

http://garnlivet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

MammaPuhStickar

10 november 2009 16:45

Tack!

 
Monica

Monica

10 november 2009 21:27

Jättefin! En sådan man borde ha haft när man gifte sig....

http://kamolini.blogspot.com

 
Effie/Solfjäder

Effie/Solfjäder

11 november 2009 15:57

Så underbart vacker sjalen är. Kämpar på med Gail gör jag och det går låångsamt framåt.

http://solfjader.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åse - 8 maj 2014 09:46


Hade sug att sticka sockor för ett tag sen men ingen att sticka till. Har en vän med två söner som jag stickat till förut och frågade om dom behövde nya. Självklart var svaret och nu är de klara. Pendeltågsstickning såklart. I Fabel såklart. Nu har...

Av Åse - 4 maj 2014 20:51

Måndag till onsdag var jag i Vilnius i jobbet. Den här gången med härliga varma dagar. Förra gången var det vinter grått och -15 grader. Jag kunde ta härliga morgonpromenader vid floden Neris. Här ser man kontrasterna mellan gammalt och nytt. ...

Av Åse - 23 april 2014 10:26

En fantastisk påskhelg som alla andra. Tror inte det var någon på jobbet som inte haft en härlig helg. Helgen började med att jag och storasyster S och vår lånehund Selma var själva igen. Vi kan kalla oss handbollsänkor. Men vi var iallafall på lande...

Av Åse - 17 april 2014 17:26


Av Åse - 17 april 2014 11:00


För två veckor sedan tog jag med mig storasyster S till stugan i Härjedalen. Längtade efter ett par härliga vårvinterdagar i fjällen. Det finns inget som slår soliga varma dagar med snö. Det är något speciellt med det. Vi passade även på att låna med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards