Direktlänk till inlägg 4 mars 2008

Tillbaka på jobbet

Av Åse - 4 mars 2008 22:21

Trots att man varit ledig en vecka är man snabbt tillbaka i det gamla tempot på jobbet. Och det med blandade känslor. Dels vill man att ledighetskänslan ska hänga kvar, men gör den det för länge blir ingenting gjort. Dels är det skönt att man är tillbaka och inte har så lång startsträcka efter sin ledighet. Det brukar vara värre efter sommaren när man varit långledig.

När vi var i fjällen fick jag iallafall tillfälle att använda min tovade mössa. Det var första gången jag provade att tova. Jag köpte ett färdigt paket på Hantverksmässan i Sollentuna i december. Kul att sticka och framförallt kul att nålfilta mönstret. Min dotter Sara skäms när jag har mössan på mig. Hon säger att mössan är fin, men jag är pinsam när jag använder den. Själv tycker jag att det är roligt att använda den. Här är en bild på hur den ser ut.



 
 
Dockmamman

Dockmamman

5 mars 2008 08:53

Vad fin den blev, jag är alldeles möss och hattokig och skulle kunna ha på mig en ny varje dag om jag finge.

Du har inte funderat på att sticka och tova sedan jag håller på nu.

Ha en bra dag

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
MammaPuhStickar

MammaPuhStickar

6 mars 2008 13:31

Tack! Det var vad jag gjorde. Stickade en STOR mössa som jag sen skickade in i tvättmaskinen för tovning och när den kom ut och var klar nålfiltade jag på mönstret. Det var jättekul. Blev bättre än jag trott.

http://mammapuhstickar.bloggagratis.se

 
Dockmamman

Dockmamman

7 mars 2008 06:53

Jag håller på att sticka en hatt och ett par vantar som jag ska tova. Skicka in den här mössan till Hemmets Hjournals tidning där är en tävling där man ska skicka in mössor...

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
MammaPuhStickar

MammaPuhStickar

7 mars 2008 06:58

Tack för tipset, det ska jag kanske göra.

http://mammapuhstickar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åse - 8 maj 2014 09:46


Hade sug att sticka sockor för ett tag sen men ingen att sticka till. Har en vän med två söner som jag stickat till förut och frågade om dom behövde nya. Självklart var svaret och nu är de klara. Pendeltågsstickning såklart. I Fabel såklart. Nu har...

Av Åse - 4 maj 2014 20:51

Måndag till onsdag var jag i Vilnius i jobbet. Den här gången med härliga varma dagar. Förra gången var det vinter grått och -15 grader. Jag kunde ta härliga morgonpromenader vid floden Neris. Här ser man kontrasterna mellan gammalt och nytt. ...

Av Åse - 23 april 2014 10:26

En fantastisk påskhelg som alla andra. Tror inte det var någon på jobbet som inte haft en härlig helg. Helgen började med att jag och storasyster S och vår lånehund Selma var själva igen. Vi kan kalla oss handbollsänkor. Men vi var iallafall på lande...

Av Åse - 17 april 2014 17:26


Av Åse - 17 april 2014 11:00


För två veckor sedan tog jag med mig storasyster S till stugan i Härjedalen. Längtade efter ett par härliga vårvinterdagar i fjällen. Det finns inget som slår soliga varma dagar med snö. Det är något speciellt med det. Vi passade även på att låna med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards