Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

Så har ännu en vecka rusat förbi

Av Åse - 28 juni 2012 20:22

Midsommarhelgen blev helt perfekt. Fint väder, god mat, midsommarstång på Svärdsögården, släkt och vänner. Sen har det nu varit en vecka som har rusat fram. Idag är det torsdag och jag har en dag kvar på jobbet, sen blir det en veckas semester med barnen på landet. Maken får jobba lite till. Semesterveckan ska ägnas åt skön avkopplande semester och bara vara. Fast bara vara för mig är att jag tänker träna en hel del och äta bra mat. Träningen jag kommer försöka göra är morgonpromenader, joggingturer och lite olika tabataintervaller utomhus. Och förhoppningsvis lite paddling och ro på sjön. Därimellan ska jag bara sitta i en solstol (för fint väder har jag beställt) och sticka och lyssna på ljudbok och sommarpratare. Det måste väl ändå bli en perfekt semesterveckan. Sen ska jag faktiskt tillbaka och jobba en vecka innan det blir ordentlig långsemester.

Som vanligt är jag sent ute med present åt en konfirmationskille. Det här är en exakt repris av när hans storebror konfirmerade sig, men den här gången startade jag en hel dag tidigare och är nu klar. På lördag ska vi på konfirmation och jag har gjort ett tenntrådsarmband i present. Det var länge sen sist, men oj så kul. Ska försöka bättra mig och göra några fler när jag ändå är på gång. Det blev ett enkelt svart även den här gången.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åse - 8 maj 2014 09:46


Hade sug att sticka sockor för ett tag sen men ingen att sticka till. Har en vän med två söner som jag stickat till förut och frågade om dom behövde nya. Självklart var svaret och nu är de klara. Pendeltågsstickning såklart. I Fabel såklart. Nu har...

Av Åse - 4 maj 2014 20:51

Måndag till onsdag var jag i Vilnius i jobbet. Den här gången med härliga varma dagar. Förra gången var det vinter grått och -15 grader. Jag kunde ta härliga morgonpromenader vid floden Neris. Här ser man kontrasterna mellan gammalt och nytt. ...

Av Åse - 23 april 2014 10:26

En fantastisk påskhelg som alla andra. Tror inte det var någon på jobbet som inte haft en härlig helg. Helgen började med att jag och storasyster S och vår lånehund Selma var själva igen. Vi kan kalla oss handbollsänkor. Men vi var iallafall på lande...

Av Åse - 17 april 2014 17:26


Av Åse - 17 april 2014 11:00


För två veckor sedan tog jag med mig storasyster S till stugan i Härjedalen. Längtade efter ett par härliga vårvinterdagar i fjällen. Det finns inget som slår soliga varma dagar med snö. Det är något speciellt med det. Vi passade även på att låna med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards