Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Åse - 9 augusti 2011 14:51

Idag har min älskade farmor och barnens farmor Gundel lämnat oss. Hon blev 92 år. Här är en bild tagen för några år sen. En av de första vi tog när vi köpte ny digitalkamera. Och det är så här jag vill minnas henne. På sommaren, brunbränd och på landet.

 



Hon har levt ett aktivt liv och varit pigg i stort sett in i det sista. Hälsade på henne senast i lördags. Trots att hon amputerat sin ena ben bara några dagar innan var hon positiv och vi pratade om många glada minnen. Vi har förmånen att bo i hennes hus på landet nu i sommar då hon inte haft möjligheten att vara här och jag passade på att fråga lite om hur hennes älskade luktärtor som växer utmed huset ska skötas. Jag har ingen erfarenhet av blommor och behövde hjälp. Det känns lite tugnt idag och "guds änglar gråter" utanför fönstret. Jag har tänt ett ljus och försöker tänka positiva tankar. Hon får nu efter att levt många år ensam träffa sin älskade make. Det är iallafall så jag försöker tänka idag. Dessutom slipper hon ha mera ont och jag vet att hon själv sa att hon var klar med att leva.  Så här fina var hennes luktärtor tidigare i somras.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards