Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Åse - 20 mars 2011 22:07

Vilken fantastisk helg det har varit. Man har verkligen känt att nu är våren på väg. Och det passar ju bra när det är vårdagjämning inatt. Så nu blir det ljusa på dygnet längre än det mörka!

Vi har varit på landet i helgen och njutit i fulla drag av både solen, ledigheten och den fantastiska månen igårkväll.

Försökte ta bild med mobilen men den blev väl sisådär. Svårt att återge hur fantastisk den faktiskt var på bild.

 

Och så här fantastiskt var det på dagen när vi satt på verandan och bara njöt av solen. Passade på att grilla till lunch och sen bara njuta i solen med en kaffe.

  

Men tyvärr så hade vi haft lite möss inne i huset sen vi var där sist. Vi hade glömt att sätta på vår lilla "musvakt" och mössen hade hittat kaninens mat. Dom hade kalasat och haft det väldigt bra. Mössen hade också hittat min påse med stickning som alltid finns där och gömt lite "godis" i den. Och där lyckats gnaga lite på min stickning. Min fina belöningsstickning Curlicue.

 

Och här en närbild på hålet de små mössen hade gjort

 

Jag är glad att det inte blev mer. Och min underbara mamma fixade till hålet så att det nästan inte syns. Vi får tacka det lite grova och melerade garnet för det. Tyvärr glömde jag fotografera hur fin den blev lagad, så det får vänta tills nästa gång vi kommer till landet. Men nu har vi inte glömt att sätta på "musvakten" och jag har dessutom lagt min stickning i ett rum med stängd dörr.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards