Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Åse - 10 januari 2011 21:16

Jag har kikat på det här mönstret några gånger när jag har varit på Järbos hemsida och letat inspiration. Men något har hållit mig tillbaka, men så fick jag se den här versionen på ICA-kuriren och då var jag fast. Jag ville ha en Stenmarksmössa men i andra färger. Jag har stickat den i Superwash Safir. Ett skönt garn att sticka i och lagom tjockt. Järbo's och ICA-kurirens mönster har skilt sig åt på några ställen. Så jag har fösökt titta på gamla bilder av Stenmarksmössan för att se hur orginalet såg ut.

Självklart har jag som det sig bör med en Stenmarksmössa broderat in namnet i kanten på mössan. Eftersom man stickar en lång "innerluva" så är mössan otroligt varm och skön. Synd bara att det just nu är plusgrader ute.

Nu har även storasyster S beställt en i färger som passar hennes skidjacka, så det är bara att sätta igång med den. Kul!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards