Alla inlägg den 23 december 2010

Av Åse - 23 december 2010 17:05

Har varit ledig i två dagar. Härligt. Har i lugn och ro kunna förbereda julen. Igår klädde vi julgranen, gravade laxen och la in sill. Det blev två sorters sill efter recept från Leila home delivery. Har precis tagit ut den griljerade skinkan från ugnen. Griljeringen är från Jul med Ernst, men jag hoppade över de "vilda" kryddorna. Stickningen går just nu på halvfart, har bestämt mig för att jag i jul ska virka klart mina rutor till filten som jag vann garn till. Och sen har jag startat en ny pendeltågsstickning. En lång rund sjal som man trär över huvudet i en åtta. Städade "garngarderoben" igår och hittade lite garn som behövde bli uppstickat. Bla så hittade jag en hel påse med garnrester av Alpacka från alla muddar jag stickat. Många blandade färger och olika mycket kvar i alla olika rester. Någon som har förslag på vad man ska sticka av det. Det vore så kul att kunna anväda dom resterna till något roligt.

Jag tycker att det är så härligt med all snö vi har nu till jul, och jag är glad att jag inte behöver ut att resa. Tycker synd om alla människor som ska försöka åka tåg.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards