Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Åse - 30 juli 2009 18:21

Det blev en liten tur med hojarna idag. Vädret klarnade vid lunch och det blev kanonväder. Vi åkte först in till Nynäs för att sen åka till Café Grindsjön. Det är ett mysigt litet café som ligger mitt på Södertörn, men härliga motorcykelvägar åt alla håll. När vi åkte hem kom det några få regnstänk. Något bättre än förra året när vi var där. Då var vi riktigt blöta innan vi kom hem. Tillbaka på tomten skiner solen och jag sitter här med ett glas rosévin. Kan inte bli bättre. Ikväll ska det stekas pannkakor och ätas Skärgårdssylt från Jane's Kryddbod i Nynäshamn. Den köpte vi där igår. Handlade också en krydda som heter Het Picklanatt, den var riktigt god utblandad i grekisk youghurt till grillade karréskivor.

Av Åse - 30 juli 2009 11:41

Så har det hunnit gå några dagar till. Semesterdagar går verkligen fort. I förrgår fick jag iallafall klar den rosa scarfen från Galen i Garns månadsmönster. Såg att den passar bättre på dottern E istället för på mig. Här en fin bild tagen på bryggan när solen precis gått ner bakom träden.

Om det är någon som vill hänga på Galen i Garns måndasmönster så anmäl er hos Galen i Garn. Nämn mitt namn i anmälan så har jag chans att vinna ett garnpaket!

Har börjat på en ny kofta i Alaskagarnet som jag repade upp häromdagen. Totar ihop minst två olika mönster och nu känns det mycket bättre än sist. Hoppas att det kommer kännas bra hela  vägen. Har inte löst hur jag vill sticka framstycken och ev krage, men det är ju en bit dit så jag hinner tänka över det. Har börjat med bakstycket. Även sjalen med kärleksknutar får några varv ibland. Just nu sitter vi och funderar på om det tänker komma regn i molnen eller om det kan bli en tur med motorcyklarna idag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards