Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Januarisocka 2009

Av Åse - 22 januari 2009 18:49

Nu har jag äntligen blivit färdig med mina januarisockor från

Sockklubben 2009. Jag gillar mönstret och jag gillar garnet, men tyvärr gjorde dom sig inte så bra ihop. Garnet är Marks & Kattens Fame, färg 613. Väldigt  svårt att fota så att man ser det fina flätmönstret. Sen var det kul att lära sig sticka tå-upp socka. Det kommer nog bli fler sådana. Då kan man verkligen sticka skaftet till garnet tar slut. Nästa utmaning är att lära sig sticka sockor med Magic Loop. Men det tar jag en annan gång.

Sen har det hänt något konstigt idag. I december beställde jag garn av en garnbutik på nätet. Dom skickar garnet den 17 december. Samma dag skickar en anna person böcker till mig. Båda paketen har varit på villovägar och dyker idag upp i min brevlåda. 1 månad efter att dom skickats. Visst är det konstigt? Båda har skrivit rätt namn och rätt adress på kuverten. Man kan nästan tro att dom legat hemma hos någon annan som helt plötsligt får för sig att lämna dom till rätt adress. Vad vet jag. Nu ska jag iallafall göra en reklamation på posten. Det är nämligen andra gången det händer när jag beställer garn.

 
 
Anna

Anna

22 januari 2009 21:54

Hej Åse, grattis till de fina sockorna! Jag blev också klar idag! Jag tycker att dina sockor är fina även om garnet gömmer mönstret lite grann.
Ha en bra kväll!
Anna

http://nyckelharpanna.wordpress.com

 
Flaxa

Flaxa

23 januari 2009 10:01

Ja, när ska jag lära mig att sticka sockor. Just nu är det pulsvärmare p gång..!

http://www.flaxas.blogspot.com

 
Samtal från min trädgård

Samtal från min trädgård

23 januari 2009 11:20

Det låter mysko, precis som du skriver, men samtidigt bra att de i alla fall kom fram till slut.

http://samtalfranmintradgard.blogspot.com

 
garnlivet

garnlivet

23 januari 2009 13:40

Verkligen GRATTIS till sockorna!! Flätmönstret är väldigt fint.
Jag har ju kämpat med dessa sockor men fick ge upp till slut.

http://garnlivet.bloggagratis.se

 
mc-chick

mc-chick

23 januari 2009 14:15

Sockorna blev jättefina!!
Jag är på hälen på mina.

http://mc-chicksomsticks.blogspot.com

 
MammaPuhStickar

MammaPuhStickar

23 januari 2009 15:56

Tack för allt beröm för sockorna.
Flaxa: lyck till med pulsvärmarna.
Garnlivet: Det kommer nya mönster
Mc-chick: Nu är det bara resten kvar....

http://mammapuhstickar.bloggagratis.se

 
TvaNystan

TvaNystan

23 januari 2009 16:37

Tycker att sockarna bleb fina men mönstret försvinner när garnet är melerat. Det är synd, har gjort samma missatag själv. Men det är ju så fint med mellerat garn!!!

http://www.tvanystan.bloggspot.com

 
Eva

Eva

4 februari 2009 10:45

Å vad fina dom blev! Jättehärligt garn. Och Posten ja - man undrar var dom gömmer sakerna emellanåt. Läste en gång om en kvinna som fått ett vykort över 30 år efter det skickats. Det hade hittats bakom ett skåp på ett postkontor och kommit fram när man rev inredningen. Nu tror jag ju inte dina garner legat bakom ett skåp, men man vet ju aldrig. Skönt att det kom fram!

http://everything-eva.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åse - 8 maj 2014 09:46


Hade sug att sticka sockor för ett tag sen men ingen att sticka till. Har en vän med två söner som jag stickat till förut och frågade om dom behövde nya. Självklart var svaret och nu är de klara. Pendeltågsstickning såklart. I Fabel såklart. Nu har...

Av Åse - 4 maj 2014 20:51

Måndag till onsdag var jag i Vilnius i jobbet. Den här gången med härliga varma dagar. Förra gången var det vinter grått och -15 grader. Jag kunde ta härliga morgonpromenader vid floden Neris. Här ser man kontrasterna mellan gammalt och nytt. ...

Av Åse - 23 april 2014 10:26

En fantastisk påskhelg som alla andra. Tror inte det var någon på jobbet som inte haft en härlig helg. Helgen började med att jag och storasyster S och vår lånehund Selma var själva igen. Vi kan kalla oss handbollsänkor. Men vi var iallafall på lande...

Av Åse - 17 april 2014 17:26


Av Åse - 17 april 2014 11:00


För två veckor sedan tog jag med mig storasyster S till stugan i Härjedalen. Längtade efter ett par härliga vårvinterdagar i fjällen. Det finns inget som slår soliga varma dagar med snö. Det är något speciellt med det. Vi passade även på att låna med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards