Alla inlägg den 10 september 2008

Av Åse - 10 september 2008 13:35

Vädret utanför är fortfarande grått. Eller som min mamma sa: -"Ett riktigt disktraseväder". Fram tills nu har jag mest varit duktig. Jag har handlat, pantat flaskor, föreberett två middagar (kalvfärsfrikadeller i tomatsås), gjort hemgjord müsli, vaniljdoftande grötbladning, bakat ett bröd som strax ska in i ugnen,tvättat och hängt två maskiner med tvätt. Nu äter jag äntligen lunch och hjälper äldsta dottern med läxor. Jag har hunnit sitta en liten stund med stickningen, men nu hoppas jag snart kunna sitta en stund till och fika med färskt bröd.

Av Åse - 10 september 2008 08:25

Idag har jag min lediga onsdag. Massor av saker jag vill göra och massor av saker som jag borde göra. Frågan är vad som vinner, men hoppas att det blir en blandning. Vill göra: Sticka o lyssna på ljudbok, träna, klippa håret och åka motorcykel (lär inte bli gjort pga vädret). Borde göra: Tvätta, städa, panta returflaskor, handla, förbereda ett par middagar, baka bröd, den här listan kan dock göras hur lång som helst. Men nu har jag iallafall startat en tvättmaskin, slängt returpapper och börjat skriva handlingslista. Så nu tänker jag göra mig en kopp kaffe sätta mig i soffan och ta fram stickningen ett tag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards