Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Åse - 2 oktober 2008 21:32

Nu är det oktober och dags för Rosa Bandet. Om man inte hade så många andra stickningar på gång skulle man kunna skicka efter detta. Nu finns det massor av saker att köpa för att stödja Rosa Bandet. Titta gärna på den här sidan. Jag är lyckligt lottad och är förskonad från detta i min närhet, men jag har alltid brunnit för den här insamlingen. Jag tycker det är så viktigt med pengar för forskningen om bröstcancer. Så här vacker är Globen nu i oktober. Jag ändrar även min bakgrund till lite mer rosa, precis som Urmodern.

Ikväll har vi haft stickcafé igen i vår föreningslokal. Den här gången blev vi faktiskt 5 stycken. Kul! Det stickas sockor, barntröja, halsduk och virkad duk. Vi pratar och hjälps åt med mönster när vi kör fast.

Av Åse - 2 oktober 2008 09:28

Jag hittade faktiskt en väldigt trevlig hörna igår på ett fik i Gallerian. Där satt jag och väntade på min kamrat med kaffe latte, espressotryffel, ljudbok i öronen och del 2 av Festival och hade det hur bra som helst. Hann göra 6 varv på sjalen innan hon kom. Då blev det prat och fnitter fram tills det var dags att gå till Hamburger Börs. Vi var 8 tjejer som åt god mat, drack ganska mycket vin och tittade på showen. Men jag måste säga att jag tyckte inte den var så rolig. Visst skrattade man ibland, men det kändes som den där sista poängen saknades hela tiden. Men vi hade trevligt iallafall. Efter showen blev jag hämtad av min underbare make.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards