Direktlänk till inlägg 6 maj 2008

Annefodder wrist warmers

Av Åse - 6 maj 2008 06:58

Här kommer bilden på mina majmuddar. Jag har lagt till pärlor. Men varken pärlor eller mönster syns särskilt bra. Jag tyckte dom var roliga att sticka och gick snabbt att göra. Kommer troligen göra fler i det här mönstret, men då välja ett garn där mönster och pärlor syns bättre.

Jag stickade i Drops Alpacka. Jag fick också lära mig ett nytt sätt att lägga upp och ett nytt sätt att maska av. Tänk vad det är kul att man lär sig något nytt varje dag.

 
 
Eva

Eva

8 maj 2008 20:27

Snyggt det blev med pärlor.
Ska på bröllop i sommar,kanske jag ska sticka ett par m pärlor lills dess.

http://urmoderns.blogg.se

 
MammaPuhStickar

MammaPuhStickar

8 maj 2008 21:46

Det tycker jag du ska göra.

http://mammapuhstickar.bloggagratis.se

 
trollmamman

trollmamman

18 maj 2008 11:33

Jag har provat att sticka dessa muddar i Drops Alpacka, men tycker de ser ut att bli för stora i omkrets trots att jag gått ner till stickstorlek 2. Dessutm blir varje rapport så "låg" (eftersom jag har så små stickor :-)) att jag gissar att jag kommer att behöva sticka minst 10-12 rapporter för att få till några användbara muddar...
Vilken storlek hade du på stickorna?

http://trollmamman.blogsome.com

 
MammaPuhStickar

MammaPuhStickar

18 maj 2008 18:28

Jag hade stickor nr 3. Jag stickar ganska hårt, så jag går alltid upp ett halvt nummer. Jag tycker dom blev lagom i omkrets, men lite hårda i uppläggning och avmaskning, trots att jag gjorde precis som mönstret.

http://www.mammpuhstickar.bloggagratise.se

 
Smycka

Smycka

21 maj 2008 20:42

De blev jättefina med pärlorna i. =o)

http://smyckasblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åse - 8 maj 2014 09:46


Hade sug att sticka sockor för ett tag sen men ingen att sticka till. Har en vän med två söner som jag stickat till förut och frågade om dom behövde nya. Självklart var svaret och nu är de klara. Pendeltågsstickning såklart. I Fabel såklart. Nu har...

Av Åse - 4 maj 2014 20:51

Måndag till onsdag var jag i Vilnius i jobbet. Den här gången med härliga varma dagar. Förra gången var det vinter grått och -15 grader. Jag kunde ta härliga morgonpromenader vid floden Neris. Här ser man kontrasterna mellan gammalt och nytt. ...

Av Åse - 23 april 2014 10:26

En fantastisk påskhelg som alla andra. Tror inte det var någon på jobbet som inte haft en härlig helg. Helgen började med att jag och storasyster S och vår lånehund Selma var själva igen. Vi kan kalla oss handbollsänkor. Men vi var iallafall på lande...

Av Åse - 17 april 2014 17:26


Av Åse - 17 april 2014 11:00


För två veckor sedan tog jag med mig storasyster S till stugan i Härjedalen. Längtade efter ett par härliga vårvinterdagar i fjällen. Det finns inget som slår soliga varma dagar med snö. Det är något speciellt med det. Vi passade även på att låna med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Webshopar jag gillar

Nordljus

 

 

 

 Julias vita drömmar

 

Länkar

Knappar

  

 

        

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards